Coraz większą furorę wśród edukacyjnych zabawek dla dzieci robią drewniane tablice manipulacyjne.
Z pozoru drogi wymysł nowej mody, okazuje się świetną zabawką aktywizującą i motywującą dzieci do samodzielnego działania. Duża ilość różnorodnych elementów zapewnia dziecku rozwój na wielu płaszczyznach. Dzięki fakturom, kolorom i kształtom doświadcza ono za pomocą wzroku, dotyku a także słuchu. To wszystko zapewnia mu doskonałe ćwiczenia psychomotoryki dzięki niezwykle wciągającej zabawie.
No dobrze, ale tablice zazwyczaj są duże i ciężkie- przeznaczone do powieszenia na ścianie, lub ustawienia na specjalnym stojaku. To świetne rozwiązanie na bezpieczną zabawę, ale w domu!
A gdyby tak wyciągnąć z tablicy to co najlepsze i umieścić na małej drewnianej kostce, która idealnie zmieściłaby się do małych rączek? Moglibyśmy wtedy zabrać taką tablicę manipulacyjną ze sobą!
Kostka manipulacyjna – mobilny odpowiednik tablicy manipulacyjnej.
Realizacja takiego pomysłu spowodowała powstanie kostki manipulacyjnej.
Dzięki swojemu rozmiarowi idealnie sprawdzi się jako zabawka do auta czy wózka, czy gdziekolwiek tam, gdzie chcemy zająć dziecko czymś kreatywnym.
Kostka manipulacyjna została stworzona z myślą o najmłodszych odkrywcach. Prosta, ponadczasowa, kreatywna i przede wszystkim niewielka, dzięki czemu zapewni doskonałą zabawę wszędzie tam, gdzie dziecko doświadczy nudy czy zniecierpliwienia.
Możliwości zabawy zasuwkami, przełącznikami czy prawdziwymi zapięciami, sprawiają, że dziecko czuje jakby dostało coś, co dotychczas było zarezerwowane tylko dla dorosłych. Ta ciekawość i ekscytacja są niezwykle istotne w procesie uczenia się, który w tym przypadku przybiera formę innowacyjnej zabawy.
Jakie umiejętności rozwija kostka manipulacyjna?
Zabawa kostką edukacyjną to doskonała forma ćwiczenia małej motoryki, chwytu pęsetowego, koordynacji ręka-oko, a także spostrzegawczości oraz skupienia. Kostka manipulacyjna, nazywana też czasem sensoryczną, nie wymusza niczego na maluszkach. Dzieci mogą się nią bawić na swój sposób, wynikający z ich poziomu rozwoju.